• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ni som haft inledande - motsatte sig någon borgenär er skuldsaneringsansökan (och vem isåfall)

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
En fråga!

Ni som har haft inledande utav Skuldsanering - har ni haft aktörer som motsatte sig att ni fick inledande alternativt betalplan / slutgiltigt utfall?

Vem i sådanafall och varför?

Har förstått att Brottsoffermyndigheten ofta gör sin röst hör men hur är övriga Inkassobolag, banker och så vidare?
Ingen som motsatte sig hade bara haft löneutmätning en kort period, skatteskuld mm gick rätt fort mellan betalplan och beviljande ca 6v
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Det var vår favorit blufffaktura skapare från Helsingborg i mitt fall. Jag fick inledande i februari 2020, beviljad i Maj 2020 och han mailade KFM 23.58 på dag 21 med invändningar. Det vann laga kraft i oktober.
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Nej , ingen motsatte sig . Ändå hade jag skulder hit å dit sammanlagt 23 aktörer
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
17% här om vi förutsätter att inget stort ändras i ekonomin
 

Släppteallt2303

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Februari 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ingen som motsatte sig hade bara haft löneutmätning en kort period, skatteskuld mm gick rätt fort mellan betalplan och beviljande ca 6v
Hej @Svart Kaffe! Ursäkta om jag kapar tråden men undrar bara hur länge du hade haft löneutmätning?
Har själv haft löneutmätning sedan aug-23. Väntar samtal från KF angående ansökan Skuldsanering nästa vecka. Fick avslag i början av -23. Åtgärdade vad som behövdes och har hjälp av Skuldrådgivaren i kommunen. Men hon sa att det är lite vilda västern på KF nu så lite nervöst.
Ps jag är ny här och mitt första inlägg så hoppas det hamnar rätt!
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Hej @Svart Kaffe! Ursäkta om jag kapar tråden men undrar bara hur länge du hade haft löneutmätning?
Har själv haft löneutmätning sedan aug-23. Väntar samtal från KF angående ansökan Skuldsanering nästa vecka. Fick avslag i början av -23. Åtgärdade vad som behövdes och har hjälp av Skuldrådgivaren i kommunen. Men hon sa att det är lite vilda västern på KF nu så lite nervöst.
Ps jag är ny här och mitt första inlägg så hoppas det hamnar rätt!
Vilda västern på KFM @Lasseman
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
53% för mig.Betalplan 8/1.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp